Czym się różni remont 4-takta od 2-suwa?
Przede wszystkim w dwusuwie większość rzeczy zrobimy sami. "Czteropak" jest już wymagający większej wiedzy. Może i dwu- zużywa się szybciej, lecz części są o wiele tańsze a dodatkowo jest ich znacznie mniej do wymiany a na domiar wszystkiego możemy je wymienić sami.
Nowsze "Czteropaki" aby utrzymać w dobrej kondycji należy się liczyć z kosztami minimum 5 tysi za podstawowy remont.
Jeżeli znajdziemy dobrego i zaufanego pasjonatę-mechanika to troszkę zaoszczędzimy na robociźnie a dodatkowo będziemy mieli pewny sprzęt na sezon.
W "Kejti" wymienione zostały między innymi:
- dwa zawory wydechowe (tytanowe - koszt 1 zaworu w sklepie KTM bez udzielonego rabatu to ponad 700 zł/szt)
- łańcuszek rozrządu
- napinacz
- tłok z pierścieniami
- korbowód z łożyskami
- łożyska wału
- wszystkie wymagane uszczelki
- i parę dodatkowych części...
Dodatkowo mechanicznie został rozebrany silnik na "pierwiaski" w celu sprawdzenia i...:
- wykonane zostało honowanie cylindra (KTM Lublin - NMR)
- składanie i dopasowanie cylindra z zaworami (KTM Lublin - NMR)
- wyjęcie i rozpołowienie silnika (Gała)
- wyważenie wału z nowymi łożyskami i korbowodem (Gała)
- złożenie wszystkiego do kupy (Gała)
- regulacja i czyszczenie gaźnika oraz dopieszczenie crossa (Gała)
Koszt +5000 zł
"Kejti" w 100% gotowa na sezon 2018 a poniżej troszkę fotek z remontu:
Przede wszystkim w dwusuwie większość rzeczy zrobimy sami. "Czteropak" jest już wymagający większej wiedzy. Może i dwu- zużywa się szybciej, lecz części są o wiele tańsze a dodatkowo jest ich znacznie mniej do wymiany a na domiar wszystkiego możemy je wymienić sami.
Nowsze "Czteropaki" aby utrzymać w dobrej kondycji należy się liczyć z kosztami minimum 5 tysi za podstawowy remont.
Jeżeli znajdziemy dobrego i zaufanego pasjonatę-mechanika to troszkę zaoszczędzimy na robociźnie a dodatkowo będziemy mieli pewny sprzęt na sezon.
W "Kejti" wymienione zostały między innymi:
- dwa zawory wydechowe (tytanowe - koszt 1 zaworu w sklepie KTM bez udzielonego rabatu to ponad 700 zł/szt)
- łańcuszek rozrządu
- napinacz
- tłok z pierścieniami
- korbowód z łożyskami
- łożyska wału
- wszystkie wymagane uszczelki
- i parę dodatkowych części...
Dodatkowo mechanicznie został rozebrany silnik na "pierwiaski" w celu sprawdzenia i...:
- wykonane zostało honowanie cylindra (KTM Lublin - NMR)
- składanie i dopasowanie cylindra z zaworami (KTM Lublin - NMR)
- wyjęcie i rozpołowienie silnika (Gała)
- wyważenie wału z nowymi łożyskami i korbowodem (Gała)
- złożenie wszystkiego do kupy (Gała)
- regulacja i czyszczenie gaźnika oraz dopieszczenie crossa (Gała)
Koszt +5000 zł
"Kejti" w 100% gotowa na sezon 2018 a poniżej troszkę fotek z remontu:
Komentarze
Prześlij komentarz