Motomikołajki 2017 - wspomnienia i... CanAm Maverick 1000 Turbo R X3

Gdzie można spotkać sporo ciekawych motocykli?
Oczywiście są to targi motoryzacyjne ale też i ... motomikołajki.
Na zakończenie sezonu 2017 wybraliśmy się na "objazd miasta", czyli odwiedziny kościołów, szpitali, domu dziecka i rynku miasta. W tych miejscach można było zobaczyć dużą ilość ciekawych motocykli, od chopperów po turystyki, ścigacze, nakedbike, supermoto po crossy, quady i buggy.
W tym roku miałem zaszczyt uczestniczyć i prezentować się jako motomikołaj na BMW GS1200 oraz w niesamowitym pojeździe jakim jest Can-Am 1000 Maverick X3 RC Turbo R.
Warto tutaj wspomnieć o troszkę danych technicznych Maverick'a:

NAPĘD:
- Typ: Rotax 900 ACE, pojemność 900 cm³, turbodoładowany
- wysoce wydajny, zintegrowany filtr powietrza Donaldson, intercooler
- podwójny układ wydechowy
- rozruch elektryczny
- przeniesienie napędu: system szybkiej reakcji (QRS-X) z dodatkowym przepływem powietrza
- układ jezdny dołączany na 2 lub 4 koła, przekazanie napędu wałem napędowym, wiskotyczna blokada (szpera) przedniego dyferencjału Visco-Lok X QE


PODWOZIE:
- klatka bezpieczeństwa z certyfikatem ROPS
- wzmocniona, super lekka rama podwozia
- zawieszenie przednie: podwójne wahacze poprzeczne, stabilizator, skok 508 mm
- zawieszenie tylne: niezależne wahacze TTA X, wleczone, stabilizator, skok 508 mm
- hamulce przednie: tarczowe wentylowane, średnica tarcz 262 mm, zaciski dwu tłoczkowe
- hamulce tylne: tarczowe wentylowane, średnica tarcz 248 mm, zacisk dwu tłoczkowy
- przednie amortyzatory FOX PODIUM 2.5 z regulacją dobicia QS3
- tylne amortyzatory FOX PODIUM 3.0 z regulacją dobicia i odbicia QS3


WYMIARY:
- Długość x Szerokość x Wysokość: 3327 x 1625 x 1676 mm
- Rozstaw osi: 2591 mm
- Prześwit: 356 mm
- Masa własna: około 700 kg
- Pojemność zbiornika paliwa: 40 L

- 4-suwowy, chłodzony cieczą, trzy cylindrowy, rzędowy, cztery zawory na cylinder, wzmocnione tłoki
- moc 172 KM, elektroniczna kontrola przepustnicy iTC
- automatyczna bezstopniowa skrzynia biegów CVT z przełożeniami High, Low, Park, Neutral, Reverse

Dwie ciekawostki to cena i przyspieszenie:
Jeżeli byście chcieli zakupić takie cacko, to cena którym jeździliśmy wynosi z dodatkami jedynie 120 tys zł ;) , lecz przyspieszenie ma poniżej 3 sekund do 100 km/h - czy się opłaca?


Filmik z jazdy na youtube oraz facebook'u:

TUTAJ (Youtube)




Komentarze