Yamaha YZ85 i tuning na Big Bore 105 (Athena) (część 1 - wstęp)

Jak doszło do decyzji o remoncie "Magdy" i przeróbce na większą pojemność?
Początek sezonu 2017 (a dokładniej ładny marcowy dzień). Kierunek garaż i... pierwsza jazda w sezonie i niestety ostatnia przed remontem. Po rozgrzaniu i przejechaniu około 20 km "Magda" odmówiła dalszej jazdy. Bardzo łagodnie zgasła podczas powrotu do garażu i już nie zapaliła. Na szczęście było już około pół kilometra...
Sprawdzamy co się mogło stać... paliwo jest... następnie czyszczenie gaźnika nic nie dało... iskra na świecy jest... no więc manometr i zaskoczenie – całe pół atmosfery w cylindrze i już wszystko było jasne.
Zdejmujemy cylinder i czarny scenariusz się potwierdza – tlok przytarty, zapieczony pierścionek i na nicasilu w cylindrze rysy.
Powód – podczas jazdy znikła woda z chłodnicy przez simering, ale na to poświęcę cały post.


Podjęta decyzja – remont generalny!!!

A poniżej zdjęcia przed remontem i odkręcanie pierwszych śrubek.




Komentarze