Wybieramy "ćwiartkę"! Czyli co wybrać z 250 pojemności?

Za niedługo do garażu "pasjonacicross" dołączy tak zwana ćwiartka.
Po zapoznaniu się dokładnie ze specyfikacjami każdej "250" nasze poszukiwania zawężone zostały do czterech modeli motocykli:
- KTM SX-F (lub EXC)
- Yamaha YZ-F
- Kawasaki KX-F
- Suzuki RM-Z
Każdy z nich ma swoje plusy i minusy. Najbardziej pod uwagę bierzemy w poszukiwaniach dwie pierwsze pozycje, ale nie wykluczamy że wybór padnie na kolejne dwie.
Jakie założenia zostały postawione w poszukiwaniach? Oto one:
- cross musi być czterosuwowy (tak zwany 4-takt, 4-storke, potocznie nazywany czteropakiem)
- założona cena około 8,5 tys zł (już po utargowaniu) więc zakładamy cenę z ogłoszenia 9-9,5 tys
- oczywiście jak najlepszy stan (dobrze jakby przelatał sezon bez remontu)
- południowo-wschodnia Polska lub centralna
- moto wysokie na kołach 21/18
- jakby miał elektrykę to by był dodatkowy atut
- rocznik minimum 2006
Dodatkowe info:
- driver 17 lat
- przesiadka na większą pojemność
Przeznaczenie:
- bezdroża
- nauka na mocniejszym motocyklu
- możliwa jazda na torze w 5% całego użytkowania

Na co zwrócimy uwagę (to i Wam się przyda do każdego motocykla który będziecie chcieli zakupić):
- sprawdzimy VIN (np na stronie www.autobaza.pl czy www.autodna.pl oraz koniecznie na najbliższym komisariacie policji)
- sprawdzamy jakie ma papiery (fakturę zakupu, umowy kupna-sprzedaży, faktury napraw - to też nam dużo mówi o pochodzeniu motocykla i jak był użytkowany, czy ktoś prowadził książkę serwisową lub jakieś notatki kiedy co było wymieniane czyszczone i remontowane)
- sprawdzimy stan zewnętrzny (zużycie napędu, luzy na główce ramy, luzy na kołach i wahaczu, stan amortyzatorów)
- stan owiewek oraz oklein i siedzenia (jeżeli są nowe to jest to punkt do sprawdzenia dlaczego były wymieniane i czy motocykl nie był katowany, jeżeli są za bardzo połamane i zniszczone to też się wówczas zastanawiamy czy moto nie przeszło za mocnych katorg, najlepiej jak owiewki są stare i okleina także lecz z widocznymi śladami użytkowania - z nich możemy wywnioskować jak moto było używane, no i czy owiewki są prosto ułożone względem ramy)
- sprawdzamy silnik (wytarte boki silnika i ramy - to normalne w crossówkach i enduro, czy są jakieś wycieki, jak czysty jest olej i filtr powietrza, jak mamy możliwość to zdejmujemy głowicę i sprawdzamy stan tłoków i gniazd zaworowych, jeżeli takiej możliwości nie mamy to chociaż dobrze jest sprawdzić w jakim kolorze jest wykręcona świeca)
- rama (sprawdzamy czy moto jest proste, czy rama nie była malowana)
- na koniec dokładnie sprawdzamy stan wszystkich śrubek (czy są oryginalne, po ich wyglądzie możemy ocenić czy były odkręcane i mniej więcej ile razy)
- i taka rada na koniec - nie pokazujemy po sobie że "napaliliśmy" się na dany egzemplarz, bo wybrzydzając zazwyczaj możemy osiągnąć o wiele niższą cenę.

A Wy co byście wybrali? (głosujemy) KTM, YAMAHA, KAWASAKI czy SUZUKI?
Czekamy na Wasze opinie!!!

Co wybierzemy? Nie wiemy jeszcze ale już parę egzemplarzy na oku mamy ;)


Komentarze