Łatwo możemy zauważyć, że z biegiem czasu guma parcieje. Na gumowe węże źle działają wysokie temperatury oraz warunki atmosferyczne (mowa tutaj o promieniach słonecznych) a także łatwo się przecierają i pękają.
W motocyklach najczęściej wymieniamy węże związane z chłodzeniem silnika. Nie jest to zazwyczaj wydatek bardzo duży. W sprzedaży są różne modele takich węży.
W wężach zarówno silikonowych jak i gumowych ścianki są gładkie i pozbawione mocnych załamań po to, aby ciecz chłodząca mogła swobodnie przepływać.
Plusy jakie mają węże silikonowe to między innymi:
- dłuższa żywotność niż gumy,
- nie twardnieje, nie parcieje i nie kruszeje w czasie eksploatacji,
- wytrzymalszy na wysokie temperatury,
- nie odkształca się tak łatwo jak guma,
- mają piękny wygląd i różne kolory (najczęściej spotykane to niebieskie i czerwone, choć można też spotkać inną gamę kolorystyczną),
- nie przywierają tak łatwo do metalu jak guma, przez co przy remoncie łatwiej ich zdemontować,
Jak są plusy to i muszą być minusy, takie jak na przykład:
- łatwiej się brudzą ponieważ ich powierzchnia jest lekko lepka,
- muszą być mocniej przykręcone niż węże gumowe z powodu braku przywierania,
- wyższe ceny niż tradycyjnych gumowych węży.
My wybieramy węże silikonowe - wybór popieramy przede wszystkim wyglądem poprawiającym motocykl.
A poniżej węże zamówione do 'Magdy', które dzisiaj wjechały na stan i uwaga.... cena nie przekroczyła dwucyfrowej liczby :)
Komentarze
Prześlij komentarz