Dlaczego motocykl crossowy?

Crossówki są coraz częściej doceniane przez użytkowników motocykli. Dają one niesamowitą wolność. Różni ich od zwykłych enduro przede wszystkim najczęściej brak homologacji, a co za tym idzie niższa waga, brak elektryki, bardziej wysilone silniki. Dzielimy ich na tak zwane full cross (z przeznaczeniem bardziej na tor), którym przykładem może być KTM SX, Yamaha YZ, YZ-F, Suzuki RM czy Kawasaki KX, KX-F oraz na tak zwane soft-cross (enduro, hard-enduro), gdzie przykładem może być KTM SX-F, Yamaha WR i inne.
Motocykl crossowy daje nieocenioną wolność, odpoczynek od szarej codzienności oraz wielką radość i przygodę z jazdy.
Na pierwszą crossówkę najlepiej wybierać mniejsze pojemności. Wybór motocykla też jest uzależniony od wieku i umiejętności motocyklisty. Jeżeli chcemy się nauczyć jeździć w młodym wieku (ok 12-14 lat) to najlepszym rozwiązaniem jest Yamaha DT50 lub coś podobnego na silniku AM6. Jest to wspaniały motorower którym pojeździmy po bezdrożach i nawet gdy parę razy zaliczymy "glebę" to i tak części i remonty są stosunkowo tanie.
Dla tych młodszych (6-10 lat oraz 10-12 lat) najlepszymi rozwiązaniami są lekkie małe full-crossówki jak np. KTM SX50, SX65, SX85, Yamaha YZ85, Kawasaki KX85 czy Suzuki RM85. Są to motocykle do nauki jazdy na torze pod okiem rodziców. Jeżeli chcemy wybrać bezdroża to lepszym rozwiązaniem w takim wieku jest na przykład wybór Yamaha TTR110 lub Honda XR110. Są to 4-suwy, które będą o wiele łagodniejsze od wcześniej wymienionych full-crossów.
Nauka dla +15 lat to propozycja tak zwanej ćwiartki w czteropaku, czyli SXF250, YZ250F i tym podobnych.

Komentarze